Plastika ni znanstvena fantastika
TEHNIŠKI DAN PLASTIKA NI ZNANSTEVNA FANTASTIKA
Avtorica: Ajda Čremožnik, šolska novinarka
Devetošolci smo dan začeli z obiskom kulturnega doma, kjer smo si ogledali predstavo o življenju in delu ene najpomembnejših znanstvenic vseh časov, Marie Curie. Predstava je bila zasnovana tako, da je na preprost, a zanimiv način prikazala njeno izjemno znanstveno pot in pomembne dosežke. Marie Curie je v zgodovini pustila neizbrisno sled, saj je s svojimi raziskavami odkrila pojav radioaktivnosti in za svoje delo prejela kar dve Nobelovi nagradi, prvo za fiziko in drugo za kemijo, kar je redkost v znanstvenem svetu. Radioaktivnost, ki jo je raziskovala, je skozi predstavo postala bolj razumljiva tudi nam, saj sta igralca na zabaven način prikazala, kako ta naravni pojav vpliva na naše okolje in zdravje.
Po ogledu predstave smo imeli priložnost razpravljati o aktualnih okoljskih vprašanjih, med katerimi je bila v ospredju tema mikroplastike. Ta postaja vse večji problem na globalni ravni, saj najdemo mikroplastiko v skoraj vseh naravnih okoljih, tudi v slovenskih vodah. Ogledali smo si oddajo, ki je razkrila, da je naše Jadransko morje že močno onesnaženo s temi majhnimi delci plastike, ki se razgrajujejo zelo počasi in se kopičijo v prehranjevalni verigi.
Posebno zanimiva je bila tudi predstavitev naših sošolcev, ki obiskujejo izbirni predmet kemija v življenju. S pomočjo naravnih sestavin so nam prikazali postopek izdelave biorazgradljive plastike. Videli in izvedeli smo, kako lahko z naravnimi materiali izdelamo plastiko, ki se v naravi razgradi veliko hitreje kot običajna plastika, kar bi lahko bistveno prispevalo k zmanjšanju kopičenja odpadkov.
Na koncu dneva smo se odpravili še na šolsko igrišče, kjer smo združili teorijo in prakso merjenja. Vsak izmed nas je petkrat pretekel razdaljo tridesetih metrov, pri tem pa smo merili čas in izračunavali naše pospeške. Z uporabo preprostih meritev smo lahko ugotovili, kako hitro pospešujemo in kakšna je naša povprečna hitrost pri teku. Na ta način smo teorijo, ki smo jo doslej spoznavali v učilnicah, povezali z vsakdanjimi aktivnostmi, kar je učenje naredilo še bolj zanimivo.
Naravoslovni dan je bil izjemno uspešen in poučen. Poleg novih znanj o znanosti, okoljevarstvu in merjenju smo se naučili tudi, kako pomembno je, da kot posamezniki prispevamo k reševanju okoljskih problemov. Prav tako smo dobili vpogled v delo velikih znanstvenikov, kot je Marie Curie, in razumeli, kako znanost lahko vpliva na svet okoli nas. Učenci smo od dneva odnesli veliko koristnih informacij in uporabnih veščin, ki nam bodo zagotovo prišle prav tudi v prihodnosti.