TSZ in naravoslovni dan

LEPA BESEDA LEPE ODNOSE NAJDE
Avtorica: Karmen Zupanc in šolske novinarke in novinarji

15. november je dan, ko se zjutraj na mizi znajdejo tradicionalne jedi, in sicer kruh, med, maslo, mleko in jabolko. Tudi letos je bilo tako. Tradicionalni slovenski zajtrk je potekal pod sloganom “Moj naj zajtrk”. Učenci so zajtrkovali medgeneracijsko. Starejši učenci so se družili z mlajšimi in dokazali, da zmorejo biti v pomoč in zgled. Da je kultura prehranjevanja pomembna, so dokazali tudi mlajši učenci.

Nadaljnja dogajanja smo posvetili lepim odnosom in lepi besedi. Oboje je dandanes prepogosto pozabljeno. Učenci so v različnih delavnicah krepili odnose. Med drugim so ugotavljali, da je jezik žiraf bistveno prijetnejši od jezika volkov. Namesto da napadamo, raje povejmo, kaj nas moti. Namesto da žalimo druge, raje povejmo, kako se počutimo sami.

Kako so preživeli zanimiv dan, so zapisali tudi šolski novinarji. V branje ponujamo nekaj izsekov njihovih zapisov …

Na dan TSZ smo se že takoj prvo uro odpravili do mlajših osnovnošolcev in se poparčkali. Polovica razreda je ostala pri mlajših, druga polovica se je z mlajšimi vrnila v naš razred. Pogledali smo si filmček o TSZ. Prišel je čas zajtrkovanja, nato še degustacije. Poizkušali smo kašo. Larisa Goričan in Hana Radokanović

Na začetku dneva smo se razdelili v dve skupini za medgeneracijsko druženje. Midve sva bili v 2. b-razredu. Pogovorili smo se, kaj bomo počeli. Nato smo mlajšim učencem pomagali pri nošenju hrane. Večina mlajših otrok si je hrano znala vzeti sama, nekaterim pa smo pomagali. Ko smo se ločili, je sledilo še predavanje o samopodobi ter delavnica o jeziku žiraf in volkov. Dan je bil precej pester in zanimiv. Lyen Šef in Tinkara Krk

Učenci 7. b so odšli v 3. b, učenci 7. č pa so odšli v 2. b. V 3. b je vsak otrok izbral starejšega učenca. Podobno je bilo tudi v 2. b. Sledil je čas za zajtrk. Aleksandra L. Garcia in Nadja F. Kolman

Všeč mi je bilo, da smo se družili z mlajšimi učenci, in da smo jim lahko pomagali ter se z njimi pogovarjali. Prav tako sem se zelo zabavala pri gordijskem vozlu. Obiskala nas je tudi psihologinja, pogovarjali pa smo se o medsebojnem sodelovanju in samopodobi. Neža Matjaž, Tia Novak in Lia Redžić

Po zajtrku smo si pripravili kašo z različnimi dodatki. Ves čas smo se družili in zabavali z mlajšimi učenci. Ko smo se razšli, smo imeli različne delavnice. Zanimiva je bila delavnica, v kateri smo se pogovarjali o jeziku žiraf, ki so bile prijazne, in jeziku volkov, ki so bili nesramni. Lina Ben Maatoug, Pia Ulaga Knez, Sara Selič

V matični učilnici smo se pogovarjali o jeziku volkov in žiraf. Pogovarjali smo se, kako v prepiru odreagirati na primeren način. Po pogovoru smo igrali zelo zabavno igro. Izbranec je dobil kartico, na kateri je pisalo občutje, ki ga je skušal prepoznati. V telovadnici smo se igrali igro gordijski vozel. Poanta igre je bila, da se odpleteš iz mreže, ki smo si jo na določen algoritem zavozlali. Bilo je zabavno. Matic Runjak, Anej Marjetič, Eman Harčevič

Na dan slovenskega tradicionalnega zajtrka smo učiteljico presenetili s popolno tišino in temo v razredu. Pozdravili smo se ob soju svečk. Čudovito je bilo, da smo se družili z mlajšimi učenci, in da je imela sošolka na ta dan rojstni dan. Neža Jezernik, Ajda Smrekar

Zunaj smo se postavili v dve skupini. Prijeli smo se za roke, se zavozlali, nato pa tekmovali, kdo se najhitreje razvozla. Neja Bukovec