.
1.OBMOČJE ŠOLE, POVRŠINE IN NJIHOVA UPORABA
- Zgradbe na centralni šoli: šola, telovadnica, športna dvorana.
- Zgradbi na podružnični šoli Andraž: šola in telovadnica.
- Zunanje površine:
– na centralni šoli: šolska okolica z dvoriščem, zelenicami, z nasadi drevja, okrasnega grmičevja in EKOVRTOM, s postajališčem za vozače ter večnamenskim športnim igriščem;
– na podružnični šoli Andraž: šolska okolica z zelenicami in otroškim igriščem.
- Športno dvorano šola uporablja skupaj s KK HOPSI, športno igrišče pa le v dopoldanskem času, v popoldanskem času pa je namenjeno občanom Polzele (sicer je celotno igrišče v upravljanju šole).
2. POSLOVNI ČAS IN URADNE URE
Razpored uradnih ur in način komuniciranja:
- poslovni čas na centralni šoli:
- od 7.00 do 16.05 (v času pouka) in
- od 6.10 do 8.10 – jutranje varstvo (1. razred)
- od 7.15 do 8.10 – varstvo vozačev (2.–5. razred)
- od 8.20 do 13.30/14.20 – pouk
- od 12.45 do 14.20 – varstvo vozačev (5.–9. razred)
- do 16.05 – OPB (pričetek po končanem pouku)
- vsako sredo od 9.00 do 12.00 ure (med počitnicami)
- poslovni čas na podružnični šoli Andraž:
- od 7.10 do 8.10 – varstvo vozačev
- od 8.20 do 12.40 – pouk
- do 15.15 – OPB (pričetek po končanem pouku)
- Govorilne ure ravnateljice za starše: vsak ponedeljek od 7.30 do 9.30 ure.
- Skupne govorilne ure za starše: od 17.00 do 18.00 ure vsak drugi četrtek v mesecu.
- Starši lahko pokličejo učitelja po telefonu v tajništvo šole v času individualnih govorilnih ur oz. izven urnika šolskih dejavnosti (dogovor z učiteljem).
- Starši lahko v nujnih primerih kadar koli pokličejo v tajništvo šole.
- V tajništvu se lahko oglasite in telefonirate v času uradnih ur, ki so:
- od 7.30 do 8.30 in od 13.00 do 14.00
- v računovodstvu pa od 13.00 do 15.00
- izven uradnih ur je na voljo e-pošta: tajnistvo-os.polzela1@siol.net
3. NADZOR V ŠOLSKIH PROSTORIH V ČASU POUKA IN DRUGIH DEJAVNOSTI, KI JIH ORGANIZIRA ŠOLA
- Nadzor v šolskih prostorih opravljajo vsi delavci šole v skladu s svojimi pooblastili.
- Šola je odprta od 6.00 do 16.30. Po 16.30 uri je šola zaklenjena in učenci smejo v šolske prostore le v spremstvu delavca šole. Na podružnici v Andražu je šola odprta od 7.10 do 15.30 ure.
- Pouk se prične ob 8.20. V preduri, to je od 7.30 do 8.15, potekajo razširjeni program šole in izbirni predmeti. Učenci prihajajo v šolo 15 minut pred začetkom pouka, se v garderobi preobujejo in gredo v učilnice, kjer se mirno pripravijo na pouk.
- Po končanem pouku oziroma šolskih dejavnostih učenci zapustijo šolo, razen učencev, ki gredo v oddelek podaljšanega bivanja (1., 2., 3., 4. razred), učencev, ki čakajo na avtobus in so v varstvu vozačev (5., 6., 7., 8. in 9. razred). Nadzorna oseba se določi v razporedu varstva, ki visi na oglasni deski v skupnem prostoru za učitelje in na hodniku.
- V učilnicah se učenci po pouku lahko zadržujejo le z dovoljenjem učitelja, ki poskrbi tudi za nadzor.
- Učenci podaljšanega bivanja samostojno obiskujejo knjižnico.
- Za nadzor na hodnikih, v učilnicah, jedilnici, garderobah, pred sanitarijami in na ploščadi pred vhodom Harmonija poskrbijo dežurni učitelji.
- V času malice je v učilnici razrednik. Dežurni učenci odprejo okna. V primeru, da razrednik manjka, ga nadomešča sorazrednik oz. zagotovi nadomeščanje pomočnica ravnateljice.
- V času kosila imajo nadzor v jedilnici dežurni učitelji in učitelji OPB. Ti poskrbijo tudi, da učenci ne motijo pouka v bližnjih učilnicah. Na predmetni stopnji dežura učitelj v pritličju tudi celotno 6. učno uro.
- V šolskih prostorih in v času izvajanja šolskih dejavnosti izven šole je uporaba informacijsko-komunikacijskih naprav dovoljena le s privolitvijo učitelja. V primeru, da učenec te naprave uporabi brez dovoljenja učitelja, mu jih učitelj odvzame. Pred odvzemom učenec napravo zaklene oz. ugasne. Napravo učitelj izroči razredniku, ki jo shrani v za to namenjen prostor, ki onemogoča kakršno koli zlorabo. Napravo vrne razrednik staršem. Če učenec naprave učitelju oz. razredniku noče izročiti, razrednik obvesti starše.
- Starši lahko v nujnih primerih pokličejo učenca v tajništvo šole.
- Učenci zapustijo učilnico, ko učitelj zaključi uro. Vsak učenec zapusti svoj prostor urejen; za splošno urejenost učilnice so odgovorni vsi učenci, skupaj z učiteljem.
- Učenci odidejo v učilnico, kjer imajo naslednjo uro pouk. Če so v učilnici učenci drugega oddelka, pred učilnico mirno počakajo, da vsi odidejo iz nje. V učilnici se pripravijo na pouk.
4. HRANJENJE GARDEROBE IN UREJENOST GARDEROBNIH PROSTOROV
- Učenci 1. razreda imajo obutev in vrhnja oblačila v za to določenem garderobnem prostoru. Učenci od 2. do 5. razreda imajo obutev in vrhnja oblačila v svojem garderobnem prostoru. Učenci od 6. do 9. razreda imajo obutev in vrhnja oblačila v garderobnem prostoru, kjer imata po dva učenca svojo omarico. Učenci dobijo prvi šolski dan kodo in navodilo za uporabo omarice. Garderoba je opremljena s kamerami.
- Vsi učenci odložijo obutev in vrhnja oblačila v garderobi in se preobujejo v šolske copate. Učenci so v šoli zaradi varnosti obuti v copate z nedrsečim podplatom. V primeru nastanka poškodb ob neprimerni obutvi učencev prevzemajo odgovornost skupaj z njimi starši sami.
- Med urami športne vzgoje pustijo učenci od 1. do 5. razreda oblačila v slačilnicah pred telovadnico, učenci od 6. do 9. razreda pa v slačilnicah v telovadnici.
- Kadar potekajo ure športne vzgoje na prostem, se učenci od 6. do 9. razreda preobujejo v garderobi v dogovorjeno obutev, po končani uri pa spet v šolske copate.
- Za vredne stvari učenec odgovarja sam (ali jih pusti doma), očala pa shrani v škatlico, ki jo da v torbo.
- V času kosila učenci, ki niso v oddelku podaljšanega bivanja, odložijo torbe na police ob kuhinji pred jedilnico.
- Razrednik na razredni stopnji preverja urejenost garderob ob prisotnosti učencev. Vsak dan dežurni učitelj na razredni stopnji ob začetku pouka preveri urejenost garderob, o nepravilnostih takoj obvesti razrednika. Med odmori to storijo vsi učitelji, ki so na razredni stopnji dežurni v pritličju.
- Na predmetni stopnji preverjajo urejenost garderob med odmori in po pouku dežurni učitelj, dežurni učenec (v skladu z zapisanimi nalogami) in hišnik, ki skrbi za urejenost garderobne omarice, ter razrednik med uro oddelčne skupnosti. Urejenost garderob bo preverjala tudi komisija šolske skupnosti. Nepravilnosti v garderobi razredniki takoj zapišejo v zvezek popravil in obvestijo hišnika, ki le-te odpravi.
- Učitelj v OPB opravi pred odhodom domov dnevno kontrolo v garderobi svojega oddelka in preda informacije razrednikom.
- Učenci – uporabniki garderobnih omaric uporabljajo in skrbijo za garderobne omarice skladno s šolskimi Pravili o uporabi garderobnih omaric.
5. DEŽURSTVO STROKOVNIH DELAVCEV
Dežurstva so pred poukom, v času odmora, neposredno po pouku do odhoda šolskih avtobusov, med malico, kosilom, ob dnevih dejavnosti, ob posameznih prireditvah, skratka ob vseh organiziranih dejavnostih šole.
- DEŽURSTVO STROKOVNIH DELAVCEV IN DELAVCEV ŠOLE – FIZIČNI NADZOR NA ŠOLSKEM PROSTORU
- Razpored dežurstev strokovnih delavcev in delavcev šole pripravi pomočnica ravnateljice na začetku šolskega leta in visi na oglasni deski pri vhodu, na oglasnem panoju pred tehniško učilnico in oglasnem panoju v prvem nadstropju. V primeru odsotnosti strokovnega delavca poskrbi za nadomeščanje dežurstva pomočnica ravnateljice. Dežurstvo strokovnih delavcev se prične:
- ob 7.10 uri (učiteljica varstva vozačev za učence od 2. do 5. razreda),
- za 1. in 2. triletje ob 7.45 uri in konča ob 13.20 (na avtobusni postaji ob 13.35),
- za predmetno stopnjo ob 7.25 in konča ob 14.00 oz. ob 14.40 uri.
Naloge dežurnih strokovnih delavcev:
- nadzirajo in zagotavljajo red na hodnikih, v učilnicah, garderobi, jedilnici, pred sanitarijami ter na avtobusni postaji, ki je namenjena le učencem vozačem;
- dežurni delavci poskrbijo za sprejem in oddajanje otrok na razredni stopnji;
- dežurni delavci v pritličju posebej nadzirajo vse garderobe, Sončni vhod in vhod Harmonija;
- o posebnostih obvestijo odgovorne osebe;
- hišnik opravlja nadzor na vhodu v garderobah, na postajališču (z obhodi v okolici šole);
- čistilke opravljajo nadzor na hodnikih, v sanitarijah, na postajališču;
- varnostnik opravlja nadzor z obhodi v okolici šole (ob koncu tedna).
6. VAROVANJE IN NADZOR VSTOPA V ŠOLO
TEHNIČNI NADZOR
- Videonadzor s kamerami, priključenimi na monitor v kabinetu TIT. Nadzorujemo vstop v šolo na vhodih in prostor za šolo.
- Alarmni sistem je vključen v času, ko ni nihče prisoten v šoli, in se sproži ob morebitnem vstopu nepovabljenih oseb. Ob sprožitvi se vklopi zvočni signal in telefonski klic izbrane osebe varovanja.
- Reflektorji s fotocelicami so nameščeni za nočno osvetlitev vhodov in preprečujejo morebitna poškodovanja ipd.
Šola ima štiri vhode: Sončni vhod, Harmonijo, Mavrični vhod in vhod za prvošolce – Pravljični vhod. POŠ ima vhod v šolo spredaj.
- Vhod za prvošolce se odpira ob 6.10, Sončni vhod ob 6.00, Harmonija ob 6.00 in Mavrični vhod ob 6.00. Vhod na POŠ se odpira ob 7.15.
- Učenci prihajajo v šolo in iz šole peš, s kolesi, z avtobusom oziroma jih pripeljejo starši z avtomobili.
- Starši oz. spremljevalci učencev v 1. triletju spremljajo otroke pred poukom in po njem izključno do vhodnih vrat. Starši si lahko ogledajo vzgojno-izobraževalni proces le na povabilo učiteljice, sicer pa z dovoljenjem ravnateljice. Učenci 1. razreda vstopajo samo pri Pravljičnem vhodu, učenci 2., 3., 4. ter 5. razreda vstopajo pri Sončnem vhodu.
- Starši učencev 2. in 3. triletja lahko počakajo svojega otroka pred vhodom v šolo. Do učilnice lahko gredo le, če imajo vabilo na govorilno uro. Če gredo k strokovnemu delavcu, morajo vstopiti skozi Sončni vhod in se javiti dežurnemu učitelju.
- Učenci 6., 7., 8. in 9. razreda vstopajo skozi Harmonijo (vozači) in skozi Mavrični vhod.
- Ob 8.30 uri zaklenemo Pravljični, Mavrični vhod in vhod Harmonija in jih odklenemo ob 12. uri.
- Ob 16.30 zaklenemo Sončni vhod.
- V popoldanskem času je vstop v šolo možen le, če gre za redne oziroma vnaprej dogovorjene dejavnosti. Takrat je za nadzor zadolžen vodja dejavnosti ali drugi pooblaščeni delavec šole.
- Če učenec ali starši pridejo v šolo po pozabljene stvari, opravijo to v spremstvu delavca šole.
- V primeru kraje takoj obvestijo razrednika ali dežurnega učitelja.
- Učilnice in učencem dostopne prostore odklepajo učitelji v dogovorjenem času (10 minut pred poukom, dejavnostjo).
- Dostop do ključev ima hišnik oz. pooblaščene osebe, čistilke pa vsaka za svoje prostore čiščenja. Rezervni ključi so shranjeni v posebnem sefu ali ognjevarni omari.
- Razpolaganje s ključi vrat in šiframi alarmnega sistema je urejeno s posebnim Pravilnikom o odgovornosti in varovanju ključev.
7. POSTOPEK OB NEZGODI UČENCA V OŠ
- Strokovna delavka/delavec je dolžna/dolžan takoj nuditi prvo pomoč, zavarovati in pregledati kraj nezgode.
- Nemudoma mora obvestiti razrednike in pomočnico ravnateljice, v njeni odsotnosti pa vodjo aktiva.
- Strokovni delavec takoj obvesti enega od staršev oz. skrbnikov.
- Glede na težo poškodbe v dogovoru s starši učenec ostane v šoli ali ga prevzamejo starši (domača oskrba/zdravnik). V primeru, da učenec potrebuje nujno medicinsko pomoč, tajnica takoj pokliče zdravstveni dom oz. številko 112. V primeru njene odsotnosti to stori pomočnica ravnateljice.
- Strokovna delavka/delavec, ki je bil/-a prisoten/-na v času nezgode, takoj čitljivo in po vseh rubrikah izpolni interni zapisnik o nezgodi učenca, ki ga obvezno podpiše pomočnica ravnateljice. Zapisnik se preda v tajništvo. (priloga: interni obrazec – zapisnik o nezgodi učenca).
8. NAČINI OBVEŠČANJA UČENCEV IN STARŠEV:
- spletna stran šole (publikacija šole, pravilniki in ostale informacije),
- spletna aplikacija e-Asistent,
- pisna obvestila staršem in učencem s pomočjo IKT-tehnologije,
- ustrezne vsebine na urah oddelčne skupnosti,
- sestanki šolske skupnosti (zapisniki),
- programi aktivnosti,
- okrožnice, oglasne deske,
- učenci so za nadomeščanje obveščeni preko oglasne deske in urnika na spletni strani šole,
- oglasni pano pri vhodu, v POŠ pri vhodu v šolo pred garderobo.
- radijske oddaje, šolsko glasilo
- pisna obvestila staršem in učencem,
- obvestila preko šolskega ozvočenja,
- roditeljski sestanki, govorilne ure za starše, seje sveta staršev, sveta zavoda, tima EKOŠOLE, svetovalne ure za učence, vzgojni projekti šole,
- delavnice, okrogle mize, predavanja …
9. VZDRŽEVANJE REDA IN ČISTOČE
- Vsi skrbijo za red in čistočo v šolskih prostorih in na zunanjih šolskih površinah, še posebej pa učenci v okviru ur oddelčnih skupnosti.
- Učenci skrbijo za red in čistočo učilnice (uredijo stole in klopi, poberejo smeti in skrbijo za cvetje in urejeno učno okolje).
- Učenci ločeno odlagajo odpadke v za to namenjene zabojnike.
- Reditelji javijo učitelju morebitne odsotne učence, vodstvu šole pa odsotnost učitelja, če ta traja več kot 5 minut.
- Reditelji prinašajo in odnašajo malico, po uri obrišejo tablo.
- Za sabo zapirajo vrata stranišč, varčno uporabljajo papirnate brisače in toaletni papir ter skrbijo za red v straniščih.
- Varčujejo z energijo (elektriko, vodo).
- Razvijajo kulturo prehranjevanja v šoli.
- Prinašanje in pitje alkohola je v šoli in šolskem okolišu izrecno prepovedano.
- V vseh prostorih šole in šolskem okolišu velja tudi prepoved kajenja.
Pravila hišnega reda veljajo na vsem šolskem prostoru, s katerim upravlja šola (zgradba, dvorišče, parkirišče, igrišče in druge površine, kjer potekajo šolske dejavnosti).
Opomba: Varstvo vozačev in otrok, ki čakajo na pouk, razporeja strokovnim delavcem pomočnica ravnateljice, prav tako zagotavlja nadomeščanje manjkajočih strokovnih delavcev.