.
PRAVILA ŠOLSKEGA REDA OŠ POLZELA
.
1. UVOD
- točka
(namen pravil)
Pravila šolskega reda so sprejeta na osnovi vzgojnega načrta šole, s katerimi šola opredeli:
- dolžnosti in odgovornosti učencev,
- načine zagotavljanja varnosti,
- pravila obnašanja in ravnanja,
- vzgojne ukrepe za posamezne kršitve pravil,
- organiziranost učencev,
- opravičevanje odsotnosti,
- sodelovanje pri zagotavljanju zdravstvenega varstva učencev.
Pravila smo oblikovali na osnovi Vzgojnega načrta šole in zakonodaje ter v zvezi z njo sprejetimi predpisi in notranjimi akti šole, ki se nanašajo na zgoraj zapisana področja, v sodelovanju strokovnih delavcev šole, učencev in staršev.
Ta pravila se smiselno uporabljajo tudi za učence s posebnimi potrebami, če z vzgojnim oziroma izobraževalnim programom ni drugače določeno.
Vzgojne ukrepe šola izvede, kadar učenec krši dolžnosti, določene z zakonom ter drugimi predpisi in akti šole. Z vzgojnimi ukrepi ni mogoče omejiti pravic, ki jih učencem zagotavljajo veljavni predpisi.
2. DOLŽNOSTI IN ODGOVORNOSTI
.
- točka
(dolžnost, odgovornost učenca)
Učenec je dolžan in odgovoren, da:
- spoštuje hišni red, pravila šolskega reda, sprejete dogovore oziroma opozorila delavcev šole;
- spoštuje pravice delavcev šole in učencev;
- ima spoštljiv in strpen odnos do vseh oblik drugačnosti (individualnosti, spol, rasa, etnična pripadnost, veroizpoved, posebne potrebe);
- redno in točno obiskuje pouk in druge vzgojno-izobraževalne dejavnosti in izpolnjuje obveznosti;
- varuje, ne uničuje in odgovorno ravna s premoženjem šole ter lastnino součencev, zaposlenih in zunanjih delavcev šole;
- v šoli in izven nje skrbi za lastno zdravje in varnost ter ne ogroža zdravja in varnosti drugih;
- v primeru lastne ogroženosti ali ogroženosti drugega takoj obvesti strokovne delavce šole;
- ne vnaša v šolo nevarnih predmetov in zdravju škodljivih substanc;
- spregovori z učiteljem ali s svetovalnim delavcem o sumljivem govorjenju sošolcev oz. o posedovanju/zlorabi/uporabi nevarnih predmetov in zdravju škodljivih substanc;
- šolsko informacijsko-komunikacijsko tehnologijo uporablja varno in v skladu z dogovori na šoli;
- sodeluje pri dogovorjenih oblikah dežurstva;
- sodeluje pri urejanju šole in šolske okolice ter ima spoštljiv odnos do narave;
- ne ovira in moti učencev in učiteljev pri delu;
- se v šoli in zunaj nje spoštljivo vede do drugih;
- izpolnjuje obveznosti iz dogovora o prilagoditvi šolskih obveznosti med šolo in starši, če mu je dodeljen status športnika ali mladega umetnika;
- ne ovira vzgojno-izobraževalnega dela in ima primeren odnos, če ima podaljšan status učenca (po izpolnjeni osnovnošolski obvezi);
- spoštuje pravila šolske prehrane in bonton pri jedi;
- razvija pozitivne lastnosti in oblikuje dobro samopodobo.
O kršitvah dolžnosti učenca se odloča po določbah zakona, ki ureja splošni upravni postopek.
- točka
(dolžnost, odgovornost strokovnih delavcev)
Strokovni delavci so dolžni in odgovorni, da:
- opravljajo svoje delo vestno, dosledno in strokovno;
- ozaveščajo učence o pravicah in dolžnostih;
- opozarjajo učence ob neprimernem vedenju in jih učijo, kako ravnati prav;
- sodelujejo s starši;
- imajo do vseh učencev enakopraven in spoštljiv odnos;
- s svojim vedenjem dajejo zgled učencem;
- ob sumu vnosa nevarnih predmetov in zdravju škodljivih substanc to prijavijo vodstvu šole.
- točka
(dolžnost, odgovornost staršev)
Starši so dolžni in odgovorni, da:
- skrbijo za šolanje in strokovno izobrazbo svojih otrok glede na njihove sposobnosti, nagnjenja in želje;
- se zanimajo za razvoj in napredek svojega otroka v šoli;
- spodbujajo otroka pri šolskem delu in skrbijo za njegovo ustrezno opremljenost s šolskimi pripomočki in potrebščinami;
- sodelujejo s šolo in pri tem izkazujejo spoštljiv odnos do delavcev šole;
- so v primeru odločb/prilagoditev učencev s posebnimi potrebami dolžni izpolnjevati svoje obveznosti in odgovornosti, določene z odločbo;
- sporočajo razredniku ali šolski svetovalni službi resnične podatke o bivališču in telefonske številke, na katerih so dosegljivi v nujnih primerih, ter morebitne spremembe teh podatkov;
- pravočasno sporočijo odsotnost učenca od pouka in odjavijo prehrano;
- opozorijo šolo ob utemeljenem sumu na posedovanje/zlorabo/uporabo nevarnih predmetov in/ali prepovedanih substanc v šolskem prostoru oziroma na področju šole.
3. NAČINI ZAGOTAVLJANJA VARNOSTI
- točka
(zagotavljanje varnosti)
Za zagotavljanje varnosti učencev in preprečevanje nasilja nad in med učenci šola izvaja različne preventivne in aktivne ukrepe ter dosledno izvaja predpise s področja varnosti in zdravja pri delu.
Šola mora še posebno varovati učence pred:
- vsemi oblikami nadlegovanja, trpinčenja, zatiranja in diskriminacijo;
- nagovarjanjem k dejanjem, ki so v nasprotju z zakonom in splošno sprejetimi civilizacijskimi normami;
- tem, da bi jih namerno poniževali drugi učenci, delavci šole in druge osebe, ki vstopajo v šolski prostor.
3.1. Ukrepi za varnost
- točka
(preventivni ukrepi)
Preventivni ukrepi:
- svetovanje in usposabljanje učencev za varno uporabo pripomočkov, naprav in opreme,
- preprečevanje dostopa učencem do nevarnih snovi in naprav,
- zaznavanje in ustrezno odzivanje na različne oblike medvrstniškega nasilja, groženj, prisotnost nevarnih predmetov ali prepovedanih substanc,
- nadzor v primeru grožnje ali suma vnosa nevarnih predmetov in zdravju škodljivih substanc,
- zagotavljanje, da so objekti, šolski prostori, učila, oprema, stroji in naprave v skladu z veljavnimi normativi in standardi,
- usposabljanje zaposlenih za varno delo,
- varovanje osebnih podatkov,
- seznanjanje učencev in staršev z načrtom varnih poti,
- izvajanje prometno varnostnih programov,
- izvajanje osnovnega preventivnega zdravstvenega programa,
- zagotavljamo ustrezno opremo učencem, ki sodelujejo pri urejanju šole in šolske okolice;
- za učence izvajamo različne preventivne dejavnosti na temo varnosti in nasilja (tudi v sodelovanju s Policijsko postajo Žalec, Policijsko upravo Celje, Svetom za preventivo in varnost v cestnem prometu itd.;
- zaradi zagotavljanja večje varnosti učenci ne prihajajo v šolo z rolerji in s kolesom z motorjem, ampak peš, s kolesom, z avtobusom ali jih pripeljejo starši.
(aktivni ukrepi)
Aktivni ukrepi:
- dežurstvo učiteljev in drugih zaposlenih v prostorih in na šolskih površinah;
- dosledno zaklepanje garderobnih omaric v avli pritličja;
- kontrola vstopa obiskovalcev v šolo;
- ukrepi v primeru nezgod in epidemij;
- opredeljen način prihoda in odhoda učencev v šolo;
- oblikovanje oddelkov in skupin učencev v skladu z veljavnimi normativi in standardi;
- zagotavljanje ustreznega števila spremljevalcev na ekskurzijah, športnih, naravoslovnih in kulturnih dnevih in tečajih plavanja, kolesarjenja, smučanja ipd., v skladu z veljavnimi normativi in standardi in navodili za izvajanje učnih načrtov;
- varovanje in nadzor z video nadzorom vhoda v šolo in okolice šole;
- varovanje šolskega objekta z alarmnim sistemom, povezanim z varnostno službo;
- nadzor v primeru suma prinašanja nevarnih predmetov ali snovi v šolo;
- pregled osebnih predmetov učenca (šolske torbe, žepov …) ob utemeljenem sumu, da vnaša v šolo nevarne predmete in zdravju škodljive substance;
- pregled garderobne omarice ob utemeljenem sumu, da ima v njih spravljene nevarne predmete in zdravju škodljive substance;
- zaklepanje vhodnih vrat v času pouka;
- določili smo čas in način uporabe igrišča in zunanjih površin;
- oblikovali smo ukrepe za primere nezgod (za zgoraj zapisane ukrepe glej Hišni red šole);
- vključujemo učence 5. razreda v tečaj za vožnjo s kolesi in opravljanje kolesarskega izpita;
- oblikovali smo preglednico kršitev, vzgojnih postopkov in ukrepov (priloga pravil);
- oblikovali smo pravila za šolske dejavnosti izven šolskih prostorov (priloga pravil);
- oblikovali smo pravila za obnašanje v posameznih šolskih prostorih (priloga pravil).
- točka
(obiskovalci šole)
Gibanje staršev, obiskovalcev in najemnikov prostorov po šolskih zgradbah je omejeno. V učilnice lahko vstopijo starši in obiskovalci samo z dovoljenjem ravnatelja. Zaradi varnosti lahko ravnatelj gibanje dodatno omeji s posebnim sklepom.
Najemniki uporabljajo s pogodbo določene prostore samo v dogovorjenem času.
(šolske poti)
Varna pot v šolo in iz nje
Za varno pot v šolo in iz nje morajo učenci in starši upoštevati Načrt šolskih poti. Starši morajo zagotoviti učencem, ki so mlajši od 7 let, spremstvo odrasle osebe ali učenca, starejšega od 10 let, ki ima pisno dovoljenje svojih staršev in staršev mlajšega učenca.
Varstvo vozačev
Učenci, ki odhajajo domov s šolskim prevozom, so vključeni v varstvo vozačev ali v druge oblike varstva. V času varstva so učenci dolžni upoštevati navodila učiteljev.
Učenci, ki čakajo na nadaljevanje pouka, morajo obvezno čakati v varstvu vozačev.
Po nepotrebnem se ne vračajo in zadržujejo v garderobi ali hodijo po šoli.
3.2. Dežurstvo zaposlenih
- točka
(dežurstvo v prostorih)
Dežurstvo izvajajo strokovni delavci in drugi zaposleni: na hodnikih in stopniščih, v garderobah in sanitarijah ter v jedilnici in na zunanjih površinah, ki so namenjene rekreaciji.
Naloge dežurnih strokovnih delavcev in drugih delavcev šole:
- nadzirajo in zagotavljajo red na hodnikih, v učilnicah, garderobi, jedilnici, pred sanitarijami ter na avtobusni postaji, ki je namenjena le učencem vozačem;
- dežurni delavci poskrbijo za sprejem in oddajanje otrok na razredni stopnji;
- dežurni delavci v pritličju posebej nadzirajo vse garderobe in vhode šole;
- o posebnostih obvestijo odgovorne osebe;
- dežurni delavci opravljajo nadzor na vhodu v garderobah, v sanitarijah, na postajališču (tudi z obhodi v okolici šole);
Dežurni strokovni delavci v jedilnici poskrbijo, da učenci:
- mirno in urejeno prihajajo v jedilnico,
- ne prinašajo torb in drugih predmetov,
- gredo k razdeljevalnemu pultu brez prerivanja,
- evidentirajo prevzem obroka,
- pravilno uporabljajo jedilni pribor in kulturno zaužijejo hrano,
- po končanem obroku pospravijo prostor, ki so ga uporabili,
- mirno in urejeno zapustijo jedilnico,
Učitelj v jedilnici lahko odstrani posameznika oziroma skupino učencev, ki se v jedilnici oz. v prostorih izvajanja aktivnega odmora ne obnašajo kulturno in v skladu z njegovimi navodili.
Razpored dežurstev strokovnih delavcev in delavcev šole pripravi pomočnica ravnateljice na začetku šolskega leta in je objavljen na oglasni deski na razredni stopnji, na predmetni stopnji v mapi v Hofmanovi sobi ter v šolskih skupnih dokumentih. V primeru odsotnosti strokovnega delavca poskrbi za nadomeščanje dežurstva pomočnica ravnateljice.
Dežurstvo strokovnih delavcev se prične:
- ob 7.10 uri (učiteljica varstva vozačev za učence od 2. do 5. razreda),
- za 1. in 2. triletje ob 7.15 uri in se konča z oddajanjem učencev v OPB ob 15.00,
- za predmetno stopnjo ob 7.15 in se konča ob 14.55.
Več o dežurstvu najdemo v Hišnem redu.
- točka
(dežurstvo na prostem – rekreativni odmor)
V ugodnem vremenu se rekreativni odmor izvaja na prostem. Učitelji morajo biti obvezno prisotni ves čas odmora in imeti pregled, kontrolo ter možnosti takojšnjega posredovanja pri učencih.
Na vadbenem, igralnem prostoru naj bo takšno število učencev, ki omogoča normalno in varno igro.
Aktivnosti morajo biti primerno izbrane starosti, sposobnostim in znanju učencev.
Med rekreativnim odmorom morajo biti učitelji pozorni na morebitne dejavnike, ki bi lahko povzročili nesrečo in jih morajo sproti odstranjevati.
V času rekreativnega odmora se ne sklicujejo sestanki učiteljev.
Seznam učiteljev pri rekreaktivnem odmoru, za učence od 6. do 9. razreda ki je izobešen na oglasni deski, pripravi pomočnica ravnateljice. Za učence od 1. do 5. razreda pripravijo urnik in dejavnosti razredničarke.
3.3. Dežurstvo učencev
- točka
(dežurni učenci)
Dežurne učence v razredu določi razrednik. Svoje delo opravljajo tedensko in imajo naslednje zadolžitve:
- skrbijo, da je učilnica vedno čista in pospravljena,
- ob prihodu učitelja v razred oz. ostalih šolskih dejavnostih učitelja seznanijo o odsotnosti učencev,
- vodstvu šole javijo odsotnost učitelja, če ta traja več kot 5 minut,
- po končani uri počistijo tablo in uredijo učilnico,
- odprejo okna,
- pri malici pomagajo skrbeti za čistočo in urejenost učilnice,
- opravljajo druge naloge, za katere jih pooblasti razrednik.
3.4. Ukrepi zaradi nevarnosti
- točka
(ukrepi pri čiščenju)
Za vzdrževanje čistoče talnih površin je potrebno upoštevati, uporabljati in zagotoviti materiale, sredstva in postopke, ki preprečujejo zdrse in možnost padcev.
Ukrepi pri čiščenju:
- uporaba čistil, ki povečujejo varnost pred zdrsom (po možnosti ekološka),
- uporaba premazov proti zdrsom,
- namestitev varnostnih oznak, če so v bližini prisotni učenci.
Ukrepi za preprečevanje zdrsov:
- takoj se pobriše polite tekočine in mokra tla,
- odstranijo se prah in smeti s površin za hojo,
- gladke površine se prekrijejo z nedrsnimi preprogami ali tekači oziroma gumijastimi podlagami.
- točka
(vnos nevarnih predmetov in snovi)
Delavci šole izvajajo nadzor v primeru suma prinašanja nevarnih predmetov ali snovi v šolo. Pregled osebnih predmetov je lahko izveden izključno pri posamezniku, za katerega se utemeljeno sumi, da ima pri sebi predmete ali substance, s katerimi bi lahko ogrozil svoje življenje ali zdravje oziroma zdravje in življenje drugega, pri čemer se mora spoštovati dostojanstvo pregledanega. Utemeljen sum lahko izrazi zaposleni na šoli, učenec ali drugi (npr. starši učenca).
Pregled osebnih predmetov učenca je dopusten le izjemoma v primeru, ko se namen, zaradi katerega se pregled opravi, ne more doseči na drug, milejši način, torej z najmanjšim posegom v učenčevo zasebnost zaradi ohranitve reda in varnosti v šoli.
Vsak pregled osebnih predmetov učenca (torb, garderobnih omaric, žepov …) je dopusten, če je to nujno zaradi zdravja in varnosti posameznika ali zdravja in varnosti drugih in mora imeti jasno opredeljene cilje (npr. preprečevanje vnosov nevarnih predmetov, prepovedanih substanc, orožja, drugih predmetov, ki bi utegnili ogroziti življenje ali zdravje učenca ali drugih oseb), pri čemer se mora spoštovati dostojanstvo učenca.
Ravnatelj ali od njega pooblaščena oseba lahko opravi pregled tudi brez predhodnega obveščanja staršev, če obstaja nevarnost napada ali samopoškodovanja, pri čemer mora spoštovati dostojanstvo učenca.
Pregled osebnih predmetov lahko izvede samo ravnatelj ali oseba, ki jo ravnatelj pooblasti, na podlagi sprejetega protokola za izvajanje pregledov osebnih predmetov učencev.
Poleg učenca in ravnatelja oziroma pooblaščene osebe v postopku sodeluje še vsaj ena polnoletna oseba, zaposlena na šoli. To je lahko zaupnik, ki ga izbere učenec, ali oseba, ki jo določi ravnatelj.
Postopek se izvede v prostoru, ki omogoča zagotavljanje dostojanstva učenca; na primer v pisarni ravnatelja ali šolske svetovalne službe oziroma na drugem primernem mestu glede na okoliščine.
Po pregledu se piše zapisnik, v katerem se zapišejo tudi morebitni nadaljnji vzgojni in drugi ukrepi (npr. obveščanje lokalno pristojnega centra za socialno delo, policije ipd.). O izvedenem postopku in ugotovitvah se obvesti starše.
- točka
(druge nevarnosti)
KAJ STORIMO, ČE NAJDEMO NEVARNI PREDMET ALI SNOV?
Predmeta ali snov nikoli ne prijemamo in ne premikamo.
Opozorimo na nevarnost mimoidoče.
Takoj obvestimo vodstvo šole ali pokličemo 112 ali 113.
KAJ STORIMO, ČE PREJMEMO OBVESTILO O PODTAKNJENEM EKSPLOZIVNEM TELESU V ŠOLI?
Poskusimo si na podlagi glasu zapomniti čim več o klicatelju (starost, naglas, spol, zvok iz okolice …).
Zapišemo si čas klica, telefonsko številko, če je mogoče.
Obvestimo policijo.
Takoj poskrbimo za lastno varnost in varnost drugih.
Organiziramo umik iz objekta (po možnosti na zbirno mesto, če je varno).
KAJ STORIMO V PRIMERU POŽARA?
Ukrepamo in postopamo v skladu z načrtom evakuacije.
4. PRAVILA OBNAŠANJA IN RAVNANJA
4.1. Obnašanje in ravnanje v šolskem prostoru
- točka
(bonton)
V vseh medsebojnih stikih so učenci dolžni upoštevati temeljna pravila bontona ter šolske in razredne dogovore. Do sošolcev, učiteljev, drugih delavcev in obiskovalcev v šolskih prostorih, na zunanjih površinah in pri vseh šolskih aktivnostih izven šole morajo biti strpni, prijazni, vljudni in spoštljivi.
Naslavljanje učiteljev in drugih strokovnih delavcev je prepuščeno dogovoru med učenci in učitelji.
Druge delavce in obiskovalce naslavljajo z gospod ali gospa ali gospa tajnica, gospod hišnik (lahko pa z imenom, če delavec to dovoli).
Učenci so dolžni upoštevati hišni red, sprejeta navodila oziroma opozorila učiteljev in ostalih delavcev šole.
- točka
(prihod v šolo)
V šolo prihajajo učenci ob 8.05, razen učencev, ki so vključeni v jutranje varstvo (1. razred) in učenci vozači (2. –5. razred). Ob prihodu v šolo se učenci v garderobi obvezno preobujejo v copate (z nedrsečimi podplati) in odložijo oblačila v garderobno omaro.
Učenci vozači 6.–9. razred na pouk počakajo v skupnih prostorih pod nadzorom dežurnega učitelja.
Pri tem je potrebno upoštevati pravilo, da v šolo učenci prihajajo le 15 minut pred začetkom pouka.
Predmetov in snovi, ki bi lahko ogrožale življenje ali zdravje učenca oziroma življenje ali zdravje drugih, učenci ne smejo prinašati v šolo. Notranjost in zunanjost garderobnih omar mora biti urejena.
Učenci, ki se v šolo pripeljejo s kolesom, morajo imeti opravljen kolesarski izpit, do 14. leta starosti uporabljati čelado in po predpisih opremljeno kolo. Učenci kolesa parkirajo na določenem mestu za kolesa. Šola ne odgovarja za krajo ali poškodovanje koles.
Vstop v šolske prostore (tudi v garderobo) je z rolerji, skiroji ali kotalkami prepovedan.
Učenci, ki zamudijo, potrkajo na vrata učilnice, pristopijo k učitelju in se opravičijo zaradi zamude.
- točka
(čakanje na pouk)
Učenci od 1. do 5. razreda mirno počakajo učitelje v učilnicah.
Učenci od 6. do 9. razreda mirno počakajo učitelje pred učilnico.
Prvošolce starši pospremijo do vhoda v garderobo (Pravljični vhod).
- točka
(pouk)
Učitelj je dolžan točno začeti in končati učno uro. Če učitelj zamudi več kot 5 minut, je dežurni učenec dolžan sporočiti njegovo odsotnost vodstvu šole, da organizira nadomeščanje.
Med poukom učenci praviloma ne odhajajo iz učilnice. V tem času so učenci dolžni upoštevati dogovore o disciplini. Zaradi reševanja vedenjske problematike lahko učitelj pošlje učenca, ki ima težave, k svetovalni delavki ali dežurni učiteljici pri vhodu.
Ob prihodu učitelja učenci vstanejo in se pozdravijo z učiteljem.
- točka
(odmori)
V času petminutnih odmorov med šolskimi urami se učenci umirjeno pripravijo na naslednjo uro. Nepotrebno zadrževanje v toaletnih prostorih ni dovoljeno.
Učenci od 6. do 9. razreda v času odmora praviloma zamenjajo učilnico.
Učenci malicajo v razredu. Malico prinesejo dežurni učenci, ki skupaj z učiteljem poskrbijo za kulturno razdelitev hrane.
Čas odmora za malico in kosilo je določen z letnim delovnim načrtom.
Posodo in morebitne ostanke pred koncem odmora dežurni učenci ločeno vrnejo v kuhinjo.
Pri razdeljevanju in uživanju malice ter pospravljanju učilnice oziroma jedilnice so obvezno prisotni učitelji.
- točka
(odhod iz šole med poukom)
Učenci v času pouka praviloma ne zapuščajo šole.
Učenec lahko izjemoma zapusti šolo v času pouka, če za odhod pisno zaprosijo starši (elektronsko) in učitelj to odobri.
Učenci 1. razreda tudi v izjemnih primerih ne smejo oditi iz šole sami, ampak obvezno v spremstvu staršev ali s strani staršev pooblaščene osebe.
V primeru, da ima učenec v šoli zdravstvene težave (vročina, slabost, bruhanje ipd.) ali se poškoduje, mora razrednik, učitelj ali drugi strokovni delavec, ki ima učenca pri pouku, o stanju učenca obvestiti starše oz. skrbnika, s katerimi se dogovori o času in prevzemu učenca.
V primeru poškodbe strokovni delavec takoj nudi učencu prvo pomoč. Takoj obvesti tudi razrednika in pomočnico ravnateljice, v njeni odsotnosti pa vodjo aktiva. Razrednik obvesti enega izmed staršev. Glede na težo poškodbe v dogovoru s starši učenec ostane v šoli ali ga prevzamejo starši (domača oskrba/zdravnik). V primeru, da učenec potrebuje nujno medicinsko pomoč, tajnica takoj pokliče zdravstveni dom oz. številko 112. V primeru njene odsotnosti to stori pomočnica ravnateljice.
Izjemen odhod učenca iz šole se vpiše v dnevnik v rubriki odsotnosti učencev.
- točka
(odhod iz šole)
Po končani zadnji šolski uri pouka in ob koncu drugih dejavnosti (interesne dejavnosti, obiskovanje knjižnice) učenci zapustijo šolo, učenci, ki so vključeni v OPB in učenci vozači odidejo v za to namenjene učilnice. Učenci, ki čakajo na nadaljevanje pouka, morajo obvezno počakati v varstvu vozačev.
Zadrževanje po končanem pouku v šolskih prostorih ali v garderobah učencem ni dovoljeno.
Aktivni ukrepi:
- Učenci lahko med poukom oziroma v času šolskih dejavnosti izjemoma zapustijo učilnico, telovadnico, šolo, igrišče ali drug prostor le z dovoljenjem učitelja. V nasprotnem primeru učitelj poleg razrednika in vodstva šole obvesti še svetovalno službo. Razrednik obvesti starše in po potrebi policijo.
- Predčasen odhod iz šole oz. organizirane šolske dejavnosti ali odsotnost od posamezne ure dovoli razrednik, če za to pisno zaprosijo starši. Učenec pa o odsotnosti obvesti učitelja, ki izvaja uro.
Starši, ki prihajajo po učence, počakajo pred vhodom v šolo.
- točka
(vstop v šolo v popoldanskem času – interesne dejavnosti)
Vstop v šolo je v popoldanskem času dovoljen učencem, ki so vključeni v dejavnost, ki je na urniku. Za vstop je zadolžen mentor dejavnosti.
Mentor interesne dejavnosti pospremi celo skupino učencev tudi po končani vadbi do izhoda in poskrbi, da učenci zapustijo šolsko stavbo. Enako velja za najemnike šolskih prostorov.
Učenci se preobujejo v šolske copate.
4.2. Dogovori
- točka
(nesreča, poškodba ali slabo počutje učenca)
V primeru slabega počutja učenca mora vsak delavec šole:
- takoj ukrepati, ko to opazi ali je o tem obveščen;
- učencu nuditi prvo pomoč, ga namestiti na varno mesto in zagotoviti, da ni sam;
- takoj obvestiti starše, da pridejo po otroka.
V primeru nesreče, poškodbe učenca mora vsak delavec šole:
- takoj ukrepati, ko to opazi ali je o tem obveščen;
- učencu nuditi prvo pomoč, ga namestiti na varno mesto in zagotoviti, da ni sam;
- takoj obvestiti starše, da pridejo po otroka;
- obvestiti vodstvo šole in izpolniti zapisnik o poškodbi.
V primeru težje poškodbe, zelo slabega počutja, bolezenskega stanja ali v primeru, da se ne da oceniti resnosti poškodbe ali stanja, mora poklicati šola zdravnika. Če se ta ne more takoj odzvati na klic, je potrebno poklicati reševalno postajo (112); v obeh primerih je potrebno takoj obvestiti starše.
Če je poškodba posledica nasilnega dejanja ali nesreče (padec z višine …), je šola dolžna o tem obvestiti tudi policijo.
(uporaba garderob)
Učenci se ob vsakem prihodu v šolo in ob vsakem odhodu iz šolske stavbe preobujejo v garderobi.
Učenci hranijo obutev, vrhnjo garderobo in športno opremo v za to namenjenem prostoru (garderobi/omaricah/učilnicah). Učenci – uporabniki garderobnih omaric uporabljajo in skrbijo za garderobne omarice skladno s šolskimi Pravili o uporabi garderobnih omaric in izjave o uporabi, ki jo ob prevzemu garderobne omarice podpišejo učenci.
Učenci morajo pred zimskimi počitnicami in ob koncu pouka izprazniti in očistiti svoje omarice oziroma garderobne prostore.
Šola ne odgovarja za predmete, ki jih učenci prinašajo ali hranijo v šoli.
Urejenost omaric lahko preverja učitelj ob prisotnosti učenca oz. oseba, določena s Pravili o uporabi garderobnih omaric.
- točka
(red v jedilnici)
V jedilnici, kjer imajo učenci organizirano prehrano, morajo upoštevati urnik, ki ga šola določi z letnim delovnim načrtom in sprejetimi pravili ravnanja in obnašanja v jedilnici.
Po kosilu hrane ni dovoljeno odnašati iz jedilnice.
V jedilnici se zadržujejo samo učenci, ki so prijavljeni na prehrano.
Dežurni učitelj lahko odstrani posameznika oziroma skupino učencev, ki se v jedilnici ne obnašajo kulturno in v skladu s pravili obnašanja.
Vsak učenec, ki kosi v šoli, dobi svojo kartico s kodo, ki jo skrbno čuva in redno prinaša h kosilu.
Če jo poškoduje ali izgubi, dobi novo, katere stroške poravnajo starši.
Učenci kulturno zaužijejo kosilo v jedilnici. Učenci 1. razreda imajo družinski način strežbe pod nadzorom učiteljic OPB. Ostali dobijo kosilo na samopostrežni liniji.
4.3. Neupoštevanja in neizpolnjevanja obveznosti
- točka
(zamujanje pouka in neupravičeni izostanki)
Šola oziroma razrednik obvesti starše, če učenec:
- pogosto zamuja k pouku,
- med poukom samovoljno zapusti učilnico ali šolo,
- zapusti skupino na organiziranih dnevih dejavnosti brez soglasja staršev.
O nenadni odsotnosti učenca učitelj, ki poučuje v razredu, obvesti razrednika ali svetovalnega delavca. Ukrepata na osnovi dodatnih informacij.
Ob neopravičenih urah razrednik obvesti starše in se pogovori skupaj z učencem. Obvesti svetovalno službo, ki glede na okoliščine lahko obvesti center za socialno delo ali inšpektorat za šolstvo.
Če učenec neopravičeno manjka 9 ur, dobi vzgojni ukrep. Če učenec še naprej neopravičeno manjka, se obvesti zunanje institucije.
- točka
(prihod v šolo brez učnih pripomočkov)
Šola oziroma učitelj obvesti starše, če učenec prihaja v šolo brez učnih pripomočkov in/ali domačih nalog.
- točka
(motenje pouka)
Če učenec pogosto moti pouk, se najprej učitelj z njim pogovori in sprejmeta skupni dogovor. Po presoji lahko vključi pri pogovoru razrednika in svetovalnega delavca.
Če učenec dogovor krši, razrednik obvesti starše in ustrezno ukrepa po pravilih šolskega reda in vzgojnega načrt šole.
Če učenec onemogoča nemoteno izvajanje pouka ali drugih dejavnosti, ki jih organizira šola, se lahko uporabi ukrep umika učenca od pouka ali dejavnosti zaradi zagotavljanja pravic do pouka ali dejavnosti ostalim učencem.
- točka
(nasilno vedenje)
V primeru reševanja fizičnega ali psihičnega nasilja (prepiri, pretepi, grožnje …) se upošteva načelo postopnosti.
V primeru lažje kršitve med učenci sledimo postopku:
- ločitev sprtih učencev in preprečitev približevanja drug drugemu,
- obvesti se razrednika.
V primeru hujšega fizičnega in psihičnega nasilja, ki ogroža življenje ali zdravje učenca oziroma življenje ali zdravje drugih, prisotni strokovni delavec poskrbi za prekinitev nasilja, takoj obvesti vodstvo šole, ta pa obvesti starše vseh udeležencev, policijo in pristojni CSD.
Ravnatelj predlaga staršem žrtve in staršem povzročitelja nasilja, da udeleženca za dogovorjen čas ne obiskujeta pouka.
Šola lahko iz vzgojnih razlogov prične s postopkom prešolanja učenca na drugo šolo brez soglasja staršev.
- točka
(povzročanje materialne škode)
Povzročitelj manjše ali večje materialne škode mora prevzeti odgovornost za svoje ravnanje ter s pomočjo strokovnih delavcev in staršev poiskati način, da se škoda odpravi.
V primeru kršitve se z učencem o tem dogovori učitelj, pri katerem je bila škoda povzročena oz. se o tem z učencem dogovori razrednik in učitelj, pri katerem je bila škoda povzročena oz. se kršitvi obvesti starše in ravnatelja.
V primeru večje materialne škode ali kraje šola obvesti policijo.
- točka
(začasni odvzem stvari)
Učitelj lahko učencu v šoli, na celotnem področju šolskega prostora in tudi povsod tam, kjer šola izvaja dejavnosti, po dogovoru s starši začasno odvzame prepovedane in učencu škodljive stvari, kot so: cigareti, energetske in alkoholne pijače ter druge psihoaktivne substance.
Skladno s 14. členom tega pravilnika odvzete stvari pred učencem zalepi v vrečko, jo preda v tajništvo v varno omaro, zapiše zapisnik in o tem obvesti starše.
Po pouku oziroma končani dejavnosti lahko starši odvzete stvari prevzamejo v tajništvu.
- točka
(pozabljene in najdene stvari)
Za pozabljena oblačila in stvari lahko učenci povprašajo pri čistilkah, za izgubljene ali pozabljene ključe, ure, obeske in druge podobne predmete pa v tajništvu šole, če so shranjeni v varni omari.
Če le-teh ne prevzamejo učenci ali starši do konca šolskega leta, jih šola odda v humanitarne namene.
4.4. Prepovedi in omejitve
- točka
(uporaba mobilnih telefonov in drugih IKT-naprav)
- V razredu in drugih šolskih prostorih je uporaba mobilnih telefonov in drugih IKT-naprav (pametne ure, tablični računalniki, slušalke …) prepovedana, razen za namene učnega procesa po navodilu učitelja. Mobilni telefoni in druge IKT-naprave morajo biti ugasnjeni v torbi.
- Strogo je prepovedana uporaba naprav z namenom fotografiranja ali snemanja v šoli ali na drugih šolskih aktivnostih.
- Zvočno in slikovno snemanje in fotografiranje učencev in delavcev šole brez njihovega
soglasja ni dovoljeno, saj je to kaznivo dejanje.
- Če učenec z napravo ovira pouk, šolsko delo na dnevih dejavnosti, ekskurzijah, mu jo učitelj začasno odvzame in jo vrne le staršem. Napravo učenec obvezno predhodno ugasne.
- točka
(snemanje)
- Prav tako je v šoli prepovedana uporaba drugih naprav, ki omogočajo kakršno koli avdio in video snemanje šolskih prostorov, zaposlenih in sošolcev (razen v primerih, ko ima oseba za to dovoljenje vodstva šole).
- Nepooblaščeno uporabo teh naprav bo šola obravnavala kot hujšo kršitev hišnega reda in predpisov o varstvu osebnih podatkov.
(prepoved obiskovanja šole)
Učencu, ki v devetih letih ni končal osnovnošolskega izobraževanja in še nadaljuje šolanje, se lahko prepove obiskovati šolo, če z neprimernim odnosom ovira vzgojno-izobraževalno delo.
Ravnatelj na predlog učiteljskega zbora lahko izreče prepoved:
- med šolskim letom ali
- ob koncu šolskega leta.
Ravnatelj staršem vroči izrek o prepovedi obiskovanja šole (odločbo), v katerem navede razloge in pojasnilo, da mu ne preneha status učenca, če nadaljuje šolanje kot odrasel.
Na območju šolskega prostora je prepovedano:
- kajenje in uživanje prepovedanih substanc,
- uživanje alkoholnih pijač,
- uporaba pirotehničnih in drugih sredstev, ki lahko ogrožajo zdravje ali življenje,
- vsako fizično in psihično nasilje nad učenci in delavci šole,
- namerno uničevanje šolske lastnine ali lastnine drugih učencev in delavcev šole,
- prinašanje nevarnih predmetov, snovi in drugih predmetov, ki jih učenec v šoli ne potrebuje,
- izvajati dejanja, ki jih veljavna zakonodaja opredeljuje kot kazniva.
Učencem svetujemo, da dragocenih predmetov (npr. nakita, dragih ur) ali večjih vsot denarja ne nosijo v šolo. Za izgubljene ali drugače odtujene prej omenjene predmete šola ne prevzema odgovornosti.
.
5. VZGOJNI UKREPI ZA POSAMEZNE KRŠITVE PRAVIL
.
- točka
(kršitve)
Za kršitev se šteje vsako ravnanje ali dejanje učenca, ki je v nasprotju s pravili šolskega reda, ostalimi akti šole ali veljavno zakonodajo, kot npr.:
- neprimerno ravnanje s hrano;
- zamujanje k pouku;
- prihod k učni uri brez ustreznih pripomočkov (tudi brez opreme za šport) ali neprimerna opremljenost za dejavnosti izven prostorov šole, odklanjanje dela, motenje šolskega dela;
- prepisovanje pri preverjanju in ocenjevanju znanja;
- nedovoljena uporaba mobilnega telefona ali drugih elektronskih naprav v času učnega procesa;
- poškodba ali izguba učnega/knjižničnega gradiva;
- neodgovorno ali nespoštljivo ravnanje s premoženjem šole ali lastnino učencev ali zaposlenih;
- namerno poškodovanje in uničevanje šolske opreme, zgradbe ter opreme drugih učencev, nedovoljeno zapuščanje šolske stavbe in zadrževanje izven šolskega prostora;
- neupoštevanje šolskih pravil, hišnega reda in drugih pravil šole ter navodil zaposlenih v šoli oz. napeljevanje k temu;
- verbalni napad na učenca, učitelja, delavca šole ali drugo osebo;
- kajenje, prinašanje, posedovanje, ponujanje, prodajanje ali uživanje alkohola, drog ter drugih psihoaktivnih sredstev in napeljevanje sošolcev k takemu dejanju v času pouka, dnevih dejavnosti in drugih organiziranih oblikah vzgojno-izobraževalne dejavnosti;
- žaljivo govorjenje (žaljenje, preklinjanje, poniževanje, poseg v osebno integriteto, nestrpne opazke do drugačnih, različnih narodnosti, ver …);
- javno spodbujanje ali razpihovanje narodnostnega, rasnega, verskega ali drugega sovraštva ali nestrpnosti, spodbujanje k drugi neenakopravnosti zaradi telesnih ali duševnih pomanjkljivosti oz. drugačnosti ipd.
- točka
(postopki in ukrepi v primeru kršitev)
V primeru ugotovljenih kršitev iz 37. člena teh pravil lahko šola sproži ustrezne postopke in ustrezno ukrepa proti kršitelju.
Pri tem mora dosledno upoštevati naslednja načela:
- Učencu se ne sme izreči ukrepa, s katerim bi bile kršene njegove zakonite pravice.
- Spore je potrebno reševati na miren način.
- Načelo postopnosti: proti kršitelju, pri katerem je bila prvič ugotovljena kršitev, mora šola uvesti postopek, ki vodi do najmilejšega predvidenega ukrepa ukrepa, ki vodi v izboljšanje. V primeru nadaljnjih kršitev se ukrepi stopnjujejo.
- Kršitev mora biti ugotovljena brez razumnega dvoma. V nasprotnem primeru šola proti kršitelju ne sme ukrepati.
- Načelo sorazmernosti: izrečeni ukrep mora biti sorazmeren s težo kršitve.
- Načelo individualizacije: pri izbiri postopka in izreku vzgojnega ukrepa je potrebno upoštevati vse subjektivne in objektivne okoliščine primera.
- Načelo kontradiktornosti: kršitelju je potrebno omogočiti izjavo o kršitvenem dejanju ali dogodku in o izjavah nasprotne strani.
- Proti kršitelju se v isti zadevi lahko ukrepa samo enkrat.
- Privilegij zoper samoobtožbo: šola od kršitelja ne sme pridobiti priznanja krivde ali kakršnihkoli izjav o kršitvi na nezakonit način.
Pri izbiri postopkov in vzgojnih ukrepov uporabljamo navedbe Vzgojnega načrta in Pravil šolskega reda OŠ Polzela s pravilniki.
- točka
(vzgojni ukrepi)
Cilj vzgojnih ukrepov ni kaznovanje, ampak naj bi učencem pomagali spoznavati pomen pravil v šoli in družbeni skupnosti ter njihove odgovornosti in obveznosti do součencev in drugih ljudi.
Vzgojni ukrepi se uporabijo:
- če trenutna situacija narekuje naglo ukrepanje (nevarnost, posredovanje v pretepu, zaščita imovine ipd.);
- če učenci zavračajo sodelovanje pri reševanju problemov in so bile predhodno izvedene druge vzgojne dejavnosti (pogovor, svetovanje, restitucija, mediacija itd.);
- kadar učenci niso pripravljeni upoštevati pravic in potreb drugih ali kadar ponavljajo kršitve dogovorov, obveznosti in šolskih pravil.
Možni vzgojni ukrepi so:
- presedanje učenca na drugo mesto, če s tem preprečimo nadaljevanje motečega vedenja;
- učenec zapiše opis dogodka in ga da v podpis staršem;
- pospravljanje in urejanje šolskih prostorov;
- povečan nadzor nad učencem;
- redni in vnaprej določeni stiki učenca s strokovnim delavcem;
- pomoč pri čiščenju;
- podaljšanje funkcije reditelja pri malici;
- priprava predstavitve ustreznega ravnanja v šoli, pri obrokih;
- za 10 ali več minut neopravičenega izostanka od pouka se učencu dodeli neopravičena ura izostanka;
- za 3 neopravičene izostanke, krajše kot 10 minut, se učencu dodeli neopravičena ura izostanka;
- učna pomoč sovrstniku;
- aktivna vloga pri razredni uri;
- učencu se ne dovoli opravljati tistih športnih vaj, pri katerih bi se lahko zaradi neustrezne opreme poškodoval;
- če učenec nima opreme, mu ponudimo “šolsko” športno opremo ali pripomočke za šolsko delo (pisala, delovni list …);
- če učenec nima ustrezne opreme za pouk, ki bi omogočala varno izvedbo pouka, se učenec znotraj učne skupine samostojno izobražuje o vsebini predmeta ali obravnavane snovi, ki jo kasneje predstavi sošolcem;
- učenec z zapisom spremlja potek ure;
- obisk dopolnilnega pouka za nadomeščanje izostanka;
- priprava predstavitve, seminarske naloge, miselnega vzorca, s katerimi izkaže učenec razumevanje predelane učne snovi;
- učenec dokonča neopravljene (učne) obveznosti v šoli pod nadzorom učitelja po pouku ali pred poukom s soglasjem in vednostjo staršev ali jih dokonča doma ter jih pokaže učitelju;
- opravičilo učenca oškodovanemu;
- pomoč reditelju;
- odvzem pripomočkov za prepisovanje;
- učitelj začasno odvzame izklopljeno elektronsko napravo, s katero učenec moti izvedbo pouka ali ogroža svojo oz. tujo varnost;
- pomoč v knjižnici;
- pomoč hišniku;
- pomoč v OPB;
- sodelovanje v akciji Pešbus;
- ob poškodbi ali izgubi, pri neodgovornem ali nespoštljivem ravnanju s premoženjem šole ali lastnino učencev ali zaposlenih ter ob namernem poškodovanju in uničevanju šolske opreme, zgradbe ter opreme drugih učencev skuša najti rešitev, popraviti (lažja popravila) oz. po svojih zmožnostih nadomestiti poškodovano,
- prepoved zastopanja šole (tekmovanje, otroški parlament);
- ukine se možnost sodelovanja na prireditvah in dogodkih, kjer bi zastopal šolo;
- ukinitev funkcije v oddelčni skupnosti, skupnosti učencev;
- zadržanje na razgovoru po pouku v zvezi z reševanjem problemov z vednostjo in soglasjem staršev (npr.: če učenec povzroča probleme med poukom);
- opravljanje zadolžitve (restitucija) in naloge izven predvidenega časa, ki bi jih moral učenec opraviti doma ali v času pouka z vednostjo in soglasjem staršev;
- učenca se vključi v svetovalni proces za opolnomočenje in boljšo regulacijo čustev;
- občasno organiziranje pouka, učenja in dela izven učne skupine (s strokovno usposobljenim pedagoškim delavcem in skladno s 50. členom ZOsn), kadar učenec onemogoča učenje drugih učencev ali ogroža svojo varnost ali varnost drugih; učitelj, ki je uporabil ta ukrep, preveri delo učenca in se z njim pogovori o vzrokih težave.
O vzgojnem ukrepu morajo biti predhodno ali naknadno (odvisno od vrste ukrepa) obveščeni starši učenca.
O uvedbi in poteku postopka vzgojnega ukrepanja se naredi uradni zaznamek, obvesti starše, učitelja, pri katerem je prišlo do kršitve, po potrebi tudi svetovalno službo in vodstvo šole.
Uporaba vzgojnih ukrepov, opredeljenih od 5. do 13. člena in od 50. do 57. člena zakona, ne sme omejevati pravic učencev. Način odvzema določenih pravic opredeljuje 60.a člen ZOsn.
- točka
(vzgojni opomin)
Kadar vzgojni ukrepi ob predhodnih kršitvah niso dosegli namena, se lahko učencu izreče vzgojni opomin, če krši dolžnosti in odgovornosti, določene z zakonom, drugimi predpisi, akti šole, skladno z Zakonom o spremembah in dopolnitvah Zakona o osnovni šoli (Uradni list RS, št. 81/06, 102/2007, 107/10, 87/11, 40/2012-ZUJF, 63/13, 46/16 – ZOFVI-K, 76/23 in 16/24).
(prešolanje v drugo šolo)
Šola lahko prepiše učenca v skladu s 54. členom Zakona o osnovni šoli.
- točka
(prijava na policijo)
Kadar delavci šole ugotovijo, da obstajajo sum ali znaki kaznivega dejanja, so o tem dolžni obvestiti starše in nato policijo.
V primeru storitve, ki ima znake kaznivega dejanja ali prekrška (nasilje, kraja, uživanje in preprodaja prepovedanih substanc, orožja, uporaba pirotehnike na šolskem prostoru), šola najprej preveri dogodke, se pogovori z vpletenimi učenci in očividci, nato o dogodku obvesti starše in policijo.
Obveščanje staršev, da je bil z otrokom opravljen pogovor, ni naloga šole, temveč mora to opraviti policija v sodelovanju s centrom za socialno delo.
6. ODSOTNOST in OPRAVIČEVANJE ODSOTNOSTI
(obveščanje o odsotnosti)
Starši so dolžni sporočiti odsotnost svojega otroka od pouka prvi dan, ko otrok izostane od pouka, razen v primeru, ko to iz opravičenih razlogov ni mogoče.
Odsotnost in vzrok izostanka sporočijo razredniku preko eAsistenta oz. elektronske pošte ali v tajništvo šole oz. POŠ po telefonu.
Če starši vzroka izostanka ne sporočijo v petih delovnih dneh od prvega dne izostanka dalje, jih šola obvesti o izostanku učenca in jih pozove, da izostanek pojasnijo.
Če učenec trikrat zamudi k pouku, razrednik obvesti starše.
- točka
(opravičevanje odsotnosti)
Odsotnost učenca morajo starši opravičiti osebno ali v pisni obliki.
Starši morajo ob vsakem izostanku učenca šoli zjutraj v tajništvo oz. na POŠ sporočiti vzrok izostanka.
Osebna ali pisna opravičila je treba posredovati razredniku najkasneje v petih dneh po prihodu učenca v šolo.
Če razrednik dvomi o verodostojnosti opravičila, o tem obvesti starše.
Če ugotovi, da je opravičilo lažno, izostanka ne opraviči in ustrezno ukrepa.
Če je učenec opravičen športa oz. izbirnega predmeta s športnega področja, je njegova prisotnost pri teh urah obvezna.
Če razrednik v omenjenem roku kljub pozivu ne prejme opravičila, se izostanek šteje kot neopravičen.
Ne glede na določbo prejšnjega odstavka razrednik upošteva opravičilo, ki ga učenec ali starši iz opravičenih razlogov predložijo po izteku roka.
- točka
(neopravičen izostanek)
Če učenec k učni uri trikrat zamudi (manj kot 10 minut), dobi neopravičeno uro.
Če učenec k učni uri zamudi več kot deset minut, dobi neopravičeno uro.
Ob nenadni odsotnosti učenca, ki o razlogu odsotnosti ni obvestil učitelja, takoj obvestimo starše, ko ugotovimo, da učenca ni pri pouku.
Ob neopravičenih urah razrednik obvesti starše in se pogovori skupaj z učencem. Obvesti svetovalno službo, ki glede na okoliščine lahko obvesti center za socialno delo ali inšpektorat za šolstvo.
Če učenec neopravičeno manjka 9 ur, dobi vzgojni opomin. Če učenec še naprej neopravičeno manjka, se obvesti zunanje institucije.
- točka
(napovedan izostanek)
Starši lahko vnaprej napovejo izostanek učenca za posamezen dan, vendar ne več kot pet dni skupaj v šolskem letu.
Za vnaprej napovedan izostanek je potrebno javiti vsaj tri dni prej, ni pa obvezno sporočiti vzroka izostanka. Omenjeno odsotnost opraviči razrednik.
V tem primeru je razrednik dolžan obvestiti vse učitelje, ki poučujejo v oddelku, lahko pa odsotnost učenca vnaprej evidentira v šolski dokumentaciji.
- točka
(daljši izostanki)
Ravnatelj lahko na željo staršev iz opravičljivih razlogov izjemoma dovoli učencu izostanek, ki je daljši od pet dni.
Prošnjo za daljši izostanek starši pisno napovejo ravnatelju.
- točka
(odsotnost od pouka)
Odsotnost od pouka zaradi sodelovanja pri športnih, kulturnih in drugih tekmovanjih in srečanjih, na katerih učenci sodelujejo v imenu šole, je upravičena.
Vodja dejavnosti mora pridobiti soglasje staršev in obvestiti razrednika (ter ostale učitelje) o odsotnosti učenca.
- točka
(oprostitev)
Učenec je iz zdravstvenih razlogov lahko oproščen sodelovanja pri posameznih oblikah vzgojno-izobraževalnega dela v šoli.
Učenec, ki je oproščen sodelovanja pri posamezni uri pouka ali dejavnosti, mora pri tej uri ali dejavnosti prisostvovati in opraviti naloge, ki ne ogrožajo njegovega zdravstvenega stanja. Opravljati jih sme v skladu z navodili zdravstvene službe.
Starši vnaprej oziroma za tekoči dan navedejo vzrok nezmožnosti opravljanja nalog in o tem obvestijo učitelja v ustni ali pisni obliki.
Učenec 7., 8. in 9. razreda, ki obiskuje glasbeno šolo z javno veljavnim programom, je na predlog staršev oproščen sodelovanja pri izbirnih predmetih.
O oprostitvi iz prvega in četrtega odstavka odloči ravnatelj.
- točka
(vodenje odsotnosti)
Učitelj, ki vodi posamezno uro, vpisuje sprotne izostanke v šolsko dokumentacijo.
Če učenec zamudi k pouku, učitelj v komentar vpiše čas zamude.
Če učenec dvakrat zamudi k pouku, razrednik obvesti starše.
Če učenec zamudi trikrat, dobi neopravičeno uro.
Če zamudi več kot deset minut, dobi neopravičeno uro.
- točka
(izjeme)
Ne glede na določbe teh pravil se lahko v izjemnih primerih in po proučitvi vseh okoliščin ravnatelj v sodelovanju z razrednikom in svetovalno službo odloči, da se izostanek učenca ne bo obravnaval kot neopravičeni izostanek, če oceni, da je vzrok izostanka take narave, da učenec potrebuje pomoč oziroma svetovanje.
Pri sprejemanju, sporočanju in obravnavanju podatkov se upoštevajo predpisi o varovanju osebnih podatkov.
7. ORGANIZIRANOST UČENCEV
(oddelčna skupnost, šolska skupnost)
Učenci so organizirani v oddelčne skupnosti, skupnosti učencev in šolski parlament.
Oddelčna skupnost je temeljna oblika organiziranosti učencev enega oddelka.
Učenci pri urah oddelčne skupnosti skupaj z razrednikom obravnavajo posamezna vprašanja iz življenja in dela svoje skupnosti in šole ter oblikujejo predloge in pobude za boljše delo in razreševanje problemov, in sicer:
- obravnavajo učni uspeh v oddelku in organizirajo medsebojno pomoč pri učenju;
- sodelujejo pri oblikovanju vzgojnega načrta šole in pravil šolskega reda ter izvajajo sprejete dogovore;
- obravnavajo učni uspeh v oddelku;
- organizirajo medsebojno pomoč pri učenju in pomoč sošolcem v različnih težavah;
- organizirajo različne akcije in prireditve;
- si pomagajo z učnimi gradivi v času odsotnosti;
- oblikujejo predloge za pohvale, priznanja in nagrade učencem v oddelčni skupnosti;
- opravljajo druge naloge, za katere se dogovorijo.
Skupnost učencev šole sestavljajo učenci iz oddelčnih skupnosti. Učenci oddelčne skupnosti praviloma izberejo dva predstavnika v skupnost učencev šole. Le-ta pod vodstvom mentorja (ravnatelja) opravlja različne dejavnosti za izboljšanje medsebojnih odnosov, spodbuja čut za druge ljudi (v solidarnostnih akcijah), zaznava nasilje, poniževanje, zatiranje učencev idr.
Šolski parlament je izvršilni organ skupnosti učencev šole. Sestavljajo ga učenci, ki jih izvoli skupnost učencev šole. Število predstavnikov se določi glede na število oddelkov v šoli. Šolski parlament skliče mentor (ravnatelj) skupnosti učencev šole.
- točka
(predlogi, mnenja in pobude)
Predloge, mnenja in pobude, ki jih oblikujejo učenci na oddelčnih skupnostih ali v šolskem parlamentu, lahko posredujejo v mnenje:
- učiteljskemu zboru,
- svetu staršev in
- svetu šole.
Učenci pa lahko posredujejo mnenja in pripombe tudi anonimno v nabiralnik šolske skupnosti.
8. SODELOVANJE PRI ZAGOTAVLJANJU ZDRAVSTVENEGA VARSTVA UČENCEV
- točka
(sodelovanje z zdravstvenimi zavodi)
Osnovna šola sodeluje z zdravstvenimi zavodi pri izvajanju zdravstvenega varstva učencev, katerih starši so strinjanje izrazili s soglasjem, zlasti pri:
- rednih sistematičnih zdravstvenih pregledih v času šolanja,
- pri cepljenju,
- obveščanju zdravstvenih zavodov o morebitnih epidemijah in pojavih nalezljivih bolezni.
Za sodelovanje s šolsko zdravstveno službo skrbi ravnatelj ali oseba, ki jo pooblasti.
- točka
(sodelovanje z zobozdravstvenimi zavodi)
Osnovna šola sodeluje z zobozdravstvenimi zavodi:
- pri izvajanju zobozdravstvene preventive (pravilno čiščenje in nega zob),
- pri organiziranju sistematičnih pregledov zob v času šolanja,
- z neposrednim vključevanjem zobozdravnika pri posredovanju vsebin zobozdravstvene nege.
- točka
(sodelovanje s starši)
Osnovna šola s starši sodeluje tako, da jih obvešča:
- o zdravstvenih pregledih,
- o cepljenjih učencev,
- o morebitnih epidemijah, o pojavih nalezljivih bolezni in pojavu uši,
- o zdravstvenih težavah ali poškodbah učencev v času bivanja v šoli.
Starši so dolžni obvestiti šolo:
- o zdravstvenem stanju učenca in posebnih zahtevah za ohranjanje njegovega zdravja,
- če imajo njihovi otroci nalezljivo bolezen ali uši.
9. KONČNE DOLOČBE
- Pravila šolskega reda sprejme svet šole na predlog ravnatelja, ki si predhodno pridobi mnenje učiteljskega zbora in sveta staršev.
- Spremembe in dopolnitve Pravil šolskega reda se sprejemajo in dopolnjujejo po postopku, kot je bil sprejet akt.
- Pravila šolskega reda se uporabljajo od 30. septembra 2024 dalje.
Številka: 6006-1/2024/5
Na Polzeli, 30. september 2024
Ravnateljica: Predsednica Sveta šole:
mag. Bernardka Sopčič Nataša Jesenko, prof.
Zapisano se smiselno uporablja za učence s posebnimi potrebami, če seveda z ustrezno dokumentacijo ni drugače določeno.